30 stycznia 2023

Cognor - kierunek ATH.

Pytanie numer 1 które zadaje sobie każdy akcjonariusz to: Dlaczego Prezes tak się spieszy? Moim zdaniem wie to tylko on. Można domniemywać. Myślę że jest jakiś inny powód niż dywidenda gdyż nie wykonywał by tak szybkich ruchów i na takim obrocie. Dzisiaj dowiedzieliśmy się że podchodzi pod 75% kapitału - co to oznacza dla maluczkich? Oznacza tyle że posiadają bardzo ciekawe udziały w spółce którą zaczął doceniać jeszcze bardziej jej własny prezes. A serio to myślę że jesteśmy w przededniu czegoś dużego. Zalecam trzymanie akcji. Dzisiaj było piękne branie na 6.85-7.10 ulica myśląca o świeczce na wykresie sypała akcjami a duży inwestor pakuje akcje.
Pytanie numer 2.
Czy to możliwe żeby było przejęcie? Biorąc pod uwagę skalę przedsięwzięcia jakim jest CPK to wszystko jest możliwe. Czy będzie połączenie z Torpolem pod banderą CKP - też możliwe. Raczej mało prawdopodobny scenariusz ale możliwość jest. Potrzebne byłoby wezwanie na akcje Cognora.
Pytanie numer 3.
Jak wysoka będzie dywidenda? Moim zdaniem bedzie sowita. Zwłaszcza biorąc pod uwagę właśnie to potencjalne przejęcie. Możliwe jest że jakieś NWZA szybko uchwali zaliczkę przed przejęciem. Dlatego Prezes dobiera w takim tempie. Wypompuje kasę z firmy i ją  sprzeda. Możliwe.
Dla nas małych inwestorów pozostaje czekać na rozwój wydarzeń. Cierpliwy zawsze zarabia. Ja dobieram wbrew technice coś czuję. Nie wiem co. Wiem że Dino jutro zasuwa w górę razem z Cognorem.

15 komentarzy:

  1. cyt.
    "Najbardziej karają mnie jednak te spółki którymi gram z czystych pobudek typu bo czuję że urosnie. To te poniżej progu 5%..."
    cyt.
    "Cierpliwy zawsze zarabia. Ja dobieram wbrew technice coś czuję. Nie wiem co. Wiem że Dino jutro zasuwa w górę....

    To jak z tym "czuciem" u Ciebie...Dublin ;-) ???

    Dino też zasuwa...w dół :-)

    Ja odkupiłem pakiet Orlen kt sprzedałem w piątek ( też niby wbrew technice-oczyw.odkup pn sprzedaż była zgodna z AT -szkoda,że nie po całości poleciałem ) ale czasem trzeba być pierwszym a nie ostatnim odważnym :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ???? DIno rośnie i COG też

      Usuń
    2. Jak i cały rynek...Dino całe 0,31% :-) a PKN służy do równoważenia rynku gdy wszystko będzie spadało....bo inaczej nie da się tego wytłumaczyć (ew.agresywny skup po chwilowym podbiciu kursu - widać dziś jak łatwo nawet tak dużą spółkę podbić o 1,5 zł od dziennego dołka..można?- można.

      Usuń
  2. Z sympatycznością równą zawołaniu po imieniu zapytałem :-) (zgodnie z danymi)

    OdpowiedzUsuń
  3. Płeć MALE
    Branża Bankowość inwestycyjna
    Zawód analityk
    Lokalizacja Dublin, Irlandia
    O mnie to ja człowiek


    To co...miałem hej,MALE napisać czy cześć "O mnie: to ja człowiek" :-) ???

    OdpowiedzUsuń
  4. Aaaa.... no muszę zmienić na Gdynia/Kosakowo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wystarczyłoby....Edward lub Misio :-)

      Usuń
  5. Dzisiaj Cognor pieknie. Jutro znowu. Ulica się obsikała w piątek i wczoraj. Myśleli że popyt odpuści bo TECHNIKA a tu knoty duży ma w d.... i nadal kupuje. Myślę że w tym tygodniu 8zł

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo technika działa do czasu aż duży fund/-y zechce ją wykopać w zad na księżyc...zawsze trzeba uważać a ostatnia historia z PZU jest najlepszym tego przykładem a nie czymś niezwykłym w działalności PZU.Nic specjalnego się nie wydarzyło w spółce ( ani na plus ani na minus)....zwykłe wyciągnięcia akcji od zapatrzonych wyłącznie na AT mniejszych inwestorów.

      Usuń
  6. Trzymasz pod dywidendę czy do jakiegoś poziomu?

    OdpowiedzUsuń
  7. Też dobieram ale mysle o trzymaniu pod dywidende. Chciałem poznać Twój pomysł i spojrzenie na temat

    OdpowiedzUsuń
  8. Zajrzałem na stronę biznesradar.pl i przejrzałem przeróżne wskaźniki. Oto co zanotowałem na temat Cognora na tle całego sektora hutniczego na GPW. Zacząłem od ratingu i dwóch wskaźników:

    Altman EM-Score
    Wskaźnik ocenia kondycję finansową spółki oraz jej ryzyko bankructwa. Na podstawie obliczonej wartości wskaźnika przyjmuje się rating w skali od AAA do D, gdzie rating AAA oznacza najlepszą kondycję finansową. Przyjmuje się, że wartość wskaźnika powyżej wartości 5.5 (powyżej BB+) oznacza niskie zagrożenie upadłością.
    Piotroski F-Score - opiera się on na 9 kryteriach zmiany trendów wskaźników oceniających zyskowność, efektywność operacyjną oraz zadłużenia przedsiębiorstwa. Wskaźnik przyjmuje wartości w przedziale od 0 do 9. Wyższe wartości wskaźnika świadczą o pozytywnej dynamice zmian składowych kryteriów.

    Okazuje się że Cognor ma drugi najlepszy rating w sektorze zaraz po Stalprodukcie i aż 8 punktów w f-score. Są to bardzo dobre dane a nie uwzględniają jeszcze 4 kwartału.

    OdpowiedzUsuń