28 stycznia 2023

Zmiana w portfelu.

Na sesji piątkowej dobrałem XTPL, Ten Square Games, Livechat, PKN, najwięcej XTPL gdyż uważam że zakończył korektę. PKN znowu wbrew wszystkiemu rośnie czyli kierunek 76 w grze. Ten Square Games gdyż jest z Wrocławia i uzupełnił mój portfel high tech ze stolicy Zdolnego Śląska. Na korekcie dobrałem Livechat po 126zł . Z nowych spółek do portfela wskoczył Torpol po 18.80zł i powiększona pozycja po raz trzeci czy czwarty na Cognor Holding po 6.60zł. Ostatnią nową spółką jest NanoGroup po 1.50zł który ma bardzo ciekawą strukturę obrotów. Bardzo ciekawi mnie XTPL którego dynamiki rozwoju nie jesteśmy w stanie przewidzieć. Sytuacja w bilansie jest spięta a siatka dystrybucji bardzo szeroka. Moim zdaniem biały młot na wykresie oznacza koniec korekty ze 124 do 102 czyli te 10-20% na zmniejszenych obrotach. Kurs podbił z 60 do 120 więc korekta się należała. Spółka ma perspektywy tego się trzymam.  Poczekamy zobaczymy.

23 komentarze:

  1. A gdzie skasowałeś styczniowy wpis o zmniejszeniu pozycji PKN Orlen ??? ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest przy zakupie ATT - nic nie kasowalem

      Usuń


    2. Zmniejszenie pakietu o 2/3....gdzie na blogu nawołujesz do niesprzedawania akcji i nierobienia "kółek"...a teraz na wzroście zwiększenie pakietu...spanikowałeś ??? :-)

      Usuń
    3. Wszystko ok. Zmniejszyłem pakiet PKN bo bałem się UOKiKu i kupiłem ATT. A robienie kółek to dla zawodowców - ja nim nie jestem.

      Usuń
    4. o.k.....wielu uwierzyło,że polityczne UOKiK zrobi "kuku" PKN/Obajtkowi...ale Obajtek nie pozwala nawet NIK-owi na kontrolę ;-) ( w sumie uważam,że słusznie - Banaś poznałby naprawdę ważne informacje biznesowe a nie jest pożądany przez obóz władzy kt najchętniej zamknąłby go na długie lata w więzieniu ).

      Usuń
  2. Na mój gust PZU PKN to będą konie pociągowe hossy. Nie sądzę że dojadę całym pakietem tych dwóch. Ale jakaś część z tych obecnie 25% portfela PZU i 10%PKN zapewne zostanie. Trzecia spółka to ATT to 15% portfela czyli te 3 to połowa.
    Ostatni pakiet ponad 10% to Cognor. Reszta to pomoże 5%

    OdpowiedzUsuń
  3. https://koliberekelemelek.blogspot.com/p/portfel-ki.html?m=1

    OdpowiedzUsuń
  4. PKN 100% pakietu (to duży pakiet) :-) W piątek na wzroście sprzedałem ok.1/17 pakietu (wcale niemało szt) - tak dla zachowania zdrowia i aby ciśnienie zmniejszyć :-) .Wcześniej zbudowałem duży pakiet (idealna sytuacja) na PZU ( 100% pakietu) - tam była identyczna (październik22) zagrywka wyleszczania przez fundy jak kilka lat temu na TPE gdzie wyleszczyli ludzi przy 1,40-1,50.(też miałem 100% pakietu).
    Taki mam styl...wchodzę w papier do 100% portfela jeśli uznam,że to dobry papier i zbieram aż do samego dna ( kiedyś na LOTOSIE skupowałem na oparach-tam był dopiero strach -0 zł rekomendacja -nie uwierzyłem :-) Operuję wyłącznie na w20.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten lotos wtedy po 7 zł to mi się śniło pół roku a nie wziąłem. Żałowałem.
      Uczę się cały czas nie żałować. Każdego dnia jest sesja.

      Usuń
    2. Dokładnie to jakoś po 7,30 lub 7,32,7,33 ...i ja dotrwałem do końca...ale jak napisałem,już ostatnie pakiety kupowałem...strach pomału bo kasy na zakupy koniec ( takie samopoczucie jak w okręcie podwodnym gdy wciąż opada a konstrukcja okrętu już nie daje możliwości dalszego opadania na dno- wszyscy popatrują na głębokość z przerażeniem i radością gdy już przestaje opadać i lekko okręt podnosi się ;-) Byłem,poczułem,sprzedałem przy ok 30 (później to Lotos z parę lat chyba praktycznie stał w miejscu)....było trochę wyżej i oczywiście przetrzymałem za długo i 1/2 zysku przepadła...ale cóż...tak musi być.

      Usuń
  5. Kiedyś tak grałem że po 100% w spółkę. Zostałem wywieziony na Elektrimie do zera. I już nie gram na jedną spółkę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dlatego napisałem,że obecnie ( od wielu lat wyłącznie na w20) i pilnuję pozycji od rana do wieczora...Po zainwestowaniu w Kernela w 2014 chyba (1-1,5 m-ca później) był "majdan" dopychałem pakiet i obstawiłem,że jednak wojny tam nie będzie (wielkie ryzyko) ....nie inwestuję już w spółki zagraniczne ( uprzytomnienie ryzyka związanego z jurysdykcja itd- i szukaj wiatru w polu). Dotrwałem do końca,zarobiłem sporo ale nigdy więcej ( chyba że b.małym pakietem-spekulacyjnie - ale ja tak nie handluję - małe pakiety nic dla mnie nie wnoszą i je szybko sprzedaję jeśli tylko na którejś spółce "wyczuję" większą "akcję"( zwiększam swój potencjał inwestycyjny - i zawsze trzeba walczyć-dziś nikt nie odpuści kasy bez walki)....Też zostałem wywieziony kilka razy (ale nie tak jak ty na Elektrimie) - po prostu...papier skrajnie wykupiony,powinna być korekta ale tam już siedział gigant inwestycyjny dla którego AT nie ma znaczenia (dla mnie też tylko dla ogólnej orientacji rynkowej)...tak było na Lotos,Kernel,TPE i obecnie na PZU ( ujawnił się Morgan kt był głównym sprawcą obecnego wzrostu). Co w takiej sytuacji robię ?? Muszę prędko znaleźć inną dobrą spółkę kt jeszcze nie urosła...bo jak rośnie bez powodu to nie tylko jedna spółka...w ub roku mocno walczyłem na bankach na kt nie przepadam handlować ( PKO BP,Alior -zamiana pozycji -co tam się działo.... :-) tylko te kt nie miały poważnych problemów z CHF-- innych nawet nie tykałem i tak do dziś.Każdy sam musi sobie wypracować technikę w kt czuje się najlepiej - ja kilkoma spółkami nie jestem w stanie szybko handlować jeśli pojawi się jakaś akcja na rynku ( tylko automatyczny system transakcyjny da sobie z tym radę)...

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja faworyzuję właśnie PZU poprzez udziały w PEO, ALR no i pozycję na rynku ubezpieczeń. W Polsce jak i na Litwie i w regionie. Pamiętajmy że to takze inne marki nie tylko PZU. Np. Link 4 którego właścicielem jest pzu. Podobnie jest z PKN - to grupa spółek. PKN,LTS,PGN,ENERGA no i kilka mniejszych o których nie pamiętamy chleby ANWIL Włocławek, moi zdaniem bardzo ważne spółki . A grupa azoty to potentat w Polsce i w Europie a nowa inwestycja w polimery da zyski i za dwa lata będziemy latać za 100-150zł.
    Najbardziej karają mnie jednak te spółki którymi gram z czystych pobudek typu bo czuję że urosnie. To te poniżej progu 5%

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PZU to moja ulubiona spółka.Przez ostatnie 2,5 roku główny papier na którym handlowałem -pakiet do 100% ( inne tylko w oczekiwaniu na korektę na PZU w celu odkupu zwiększonego pakietu )...obecnie zastanawiam się jak odkupić PZU ( po rozegraniu Morgana ) po dobrej cenie stąd też jestem na Orlenie ( ale nie lubię tej spółki i nie będę trzymał długookresowo - jak zarobię ( tak jak w piątek wreszcie jakiś wzrost PKN'u-jest już spory plus na pozycji ) i sprzedaję obserwując tęsknym wzrokiem PZU :-) Czy się uda ??? Ciężka sprawa bo PZU to dobry papier....sporo ludzi i analityków oczekuje jeszcze jednej fali spadkowej....zobaczymy.

      Usuń
  8. Kiedyś pisałem na blogu E-gielda i wszystko zainwestowałem w nieruchomości. To był bardzo dobry ruch.

    https://analizyikomentarze.blogspot.com/2019/03/czekaja-nas-bardzo-duze-wzrostu-cen.html?m=1

    OdpowiedzUsuń
  9. Jest szansa,że jak banki mocno się skorygują ( najbliższe wydarzenia ) to może i PZU się skoryguje razem z nimi...i tu jest jakaś możliwość.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szansa że banki spadną to tylko szansa na dokupienie dla większych graczy. Ja nie ruszam PZU.

      Usuń
    2. I ja na taką możliwość liczę....tylko że mnie banki przy obecnych kursach i zagrożeniach nie interesują....interesuje mnie tylko PZU...a reszta akcji służy do wyrównania ilości akcji które miałem przed sprzedażą ( coś w rodzaju wymiany na właściwą ilość akcji PZU). Akcji nigdy nie zabraknie ( chyba,że ktoś ściągnie akcje z giełdy lub większy podmiot -(tak jak PKN przejął kilka spółek) przejmie PZU...inaczej jest to tylko kwestia ceny.Pytanie czy ktoś nie zagra przeciwko Morganowi na spadek a Morgan nie będzie w stanie utrzymać kursu...

      Usuń
    3. Myślę że Morgan ma to rozpisane tak ze zarobi. Tak samo jak z shortami na CDR będą wciągnięte jedna dziurka nosa przez GS i Morgana

      Usuń
    4. Morgan już zarobił....teraz musi jakoś upłynnić akcje a to trochę musi potrwać....w sumie w styczniu było już widać lekką wyprzedaż (były już sprzedawane spore pakiety)...pytanie czy są duże podmioty które chcą po obecnej cenie kupić/zapakować się w akcje PZU bez korekty od Morgana ( i innych zapewne ponieważ za ostatnimi wzrostami nie tylko Morgan stoi ale uważam,że to głównie jego sprawka i zagrywka + rekomendacja- w ub.roku też podali rekomendację b.wysoką i kurs mocno spadł więc ich rekomendacje mają mało wspólnego z prawdą.Grają pod siebie i tyle.

      Usuń
  10. ...możliwość odzyskania PZU...

    OdpowiedzUsuń
  11. Banki natomiast kiepsko wyglądają w AT....jeśli mocno się skorygują to mam nadzieję,że i PZU podąży ich śladem.

    OdpowiedzUsuń