21 lutego 2023

PKP CARGO - zmiana fundamentalna.

W trakcie dzisiejszej sesji na rynek spłynęły bardzo dobre informacje ze spółki. Takiego wzrostu przychodów nie spodziewał się chyba nikt. Z resztą zysków też. Stąd tak mocne uderzenie popytu na bardzo dużym obrocie. Nie ma się czemu dziwić - spółka wyceniana jest za 1/5 wartości księgowej (wskaźnik c/wk 0.23) - sick!! Moim zdaniem jest zmiana fundamentalna w spółce. A nawet się pokuszę o stwierdzenie że będzie co wozić w przyszłości i nadal zarabiać. Jutro kupuję PKP Cargo gdyż okazja do zarobienia jest spora. Pamiętajmy że wszystko to działo się wbrew rynkowi co dodatkowo bije po oczach siłą relatywną względem w20. Podobnie również Cloud Technologies które dzisiaj kupiłem.


Sesja zakończona na sporych plusach - moim zdaniem zasięg na jutro to przynajmniej 16.67 czyli ostatni szczyt - do jego pokonania potrzeba obrotów. Jeśli klimat pozwoli to możliwy jest test 17.50zł.
Wracając do dzisiejszej sesji to spory kapitał zainteresował się spółką i należy domniemywać że jak powiedział A to powie B i C - liczę na otwarcie już na plusie w środę i kolejny długi biały korpus. Na wykresie dziennym doszło do wybicia z trójkąta o którym pisał stoooq.pl tutaj. Myślę że tydzień skończymy około 18zł raczej walcząc o 17.50 ale jestem optymistom i widzę już 47.
Jeśli zerkniemy intra to mamy typową konsolidację przed wybiciem. Kluczem są obroty. Ważniejszy jest jednak wykres tygodniowy poniżej.

w tym układzie ważne żeby wybicie średniej sma doprowadziło do testu 17.50zł - jak będzie zobaczymy.
W dłuższym terminie należy oczekiwać od inwestorów zmiany postrzegania spółki z molocha państwowego na molocha państwowego zarabiającego dobrą kasę. Myślę że możemy w przypadku utrzymania stabilnych zysków liczyć na zainteresowanie funduszy które omijały z daleka tą spółkę. Nie ma się czemu dziwić. Najgorsze jednak za nami i okazuje się że można zarabiać. Zerkając na wykres w długim terminie to aż się prosi o podwójne dno lub formację W - z den na 23.50 i potem 46-47zł. Swoją drogą jeśli dobrze pamiętam to gdy ostatnio PKP zarabiało to kosztowało bodajże 40zł - potem były same problemy. Myślę że inflacja pozwoliła na ukrycie kosztów i podniesienie marż tak wyraźnie że można się spodziewać również dobrych następnych lat. To jest najważniejsze - perspektywy.
Pamiętajmy również o CPK i tym że to głównie węzeł kolejowy - nie mogę sobie wyobrazić że będzie to bez udziału Cargo. Również należy przypomnieć o projekcie Trójmorza gdzie kolej jest ważnym elementem składowym. Oczywiście jest jeszcze kwestia Ukrainy i transportów zbóż oraz węgla. Jest mnóstwo kierunków rozwoju tej spółki, chociażby projekt kontenery na tory. Kto wie co jeszcze wymyśli UE choć ten dla spółki jest dobry. 


Wyżej wykres miesięczny i jego kreski. Ja widzę ciągle 40zł minimalnie.
Myślę że zyski mogą oznaczać nawet w20 dla tej spółki w długiej perspektywie.

4 komentarze:

  1. analiza PKP CArgo przez ChatGPT

    PKP Cargo to polska spółka akcyjna z branży logistycznej, specjalizująca się w transportach kolejowych. Poniżej przedstawiam analizę zysków dla tej spółki.

    W 2020 roku PKP Cargo osiągnęło przychody ze sprzedaży w wysokości 9,9 miliarda złotych, co stanowi spadek o 5,4% w porównaniu do roku poprzedniego. Jednakże, wynik netto PKP Cargo w 2020 roku wyniósł 366,2 milionów złotych, co oznacza wzrost o 8,5% w porównaniu do roku 2019.

    W ciągu ostatnich pięciu lat (2016-2020) wynik netto PKP Cargo rósł średnio o 4,4% rocznie. W tym czasie spółka osiągała przychody ze sprzedaży na poziomie od 9,6 do 11,2 miliarda złotych. Warto zwrócić uwagę, że PKP Cargo zanotowało spadek wyników finansowych w 2020 roku, co było spowodowane przede wszystkim pandemią COVID-19 i związanymi z nią ograniczeniami w transporcie.

    Jednakże, pomimo spadku przychodów, PKP Cargo osiągnęło wzrost zysków netto, dzięki zastosowaniu programu oszczędnościowego i działań zwiększających efektywność kosztową. Wprowadzono również szereg działań optymalizacyjnych, takich jak restrukturyzacja w zakresie sprzedaży i marketingu, modernizacja floty, wdrażanie nowych technologii i zwiększenie udziału transportu kontenerowego.

    Podsumowując, PKP Cargo to spółka, która w ciągu ostatnich pięciu lat notowała stabilny wzrost wyniku netto, a jej wyniki finansowe są uzależnione w dużej mierze od sytuacji na rynku transportowym. W perspektywie dalszego rozwoju spółki istotne będą inwestycje w modernizację floty, rozwijanie nowych technologii oraz poszukiwanie nowych rynków zbytu.

    OdpowiedzUsuń
  2. nice , dobra robota!

    OdpowiedzUsuń
  3. PKP Cargo chcą rzucić rękawicę niemieckiemu gigantowihttps://www.wnp.pl/logistyka/pkp-cargo-chca-rzucic-rekawice-niemieckiemu-gigantowi,672260.html

    OdpowiedzUsuń
  4. no i 17 o 17:00 jutro luka startowa na PKP i COG

    OdpowiedzUsuń